streda 2. októbra 2013

Čokoládovo-banánový chlebíček

Môj prvý príspevok! Trvalo mi dva roky, kým som sa odhodlala založiť blog... Konečne je na svete a ja v kútiku duše dúfam, že aspoň niekomu zlepším deň, keď si upečie jeden z mojich výtvorov.
Začínam receptom, ktorý je ako stvorený na zahnanie jesenných chmúr. Tento chlebíček nemá chybu, cesto je hutné, žiadna "suchotina", k tomu sladké banány, oriešky a kúsky čokolády, mňam... Počas pečenia rozvonia celý dom, tým má u mňa bod navyše. Milujem ho na raňajky, a pri poobedňajšej sieste ho ešte doplním niekoľkými lyžicami Nutelly (čo už naozaj nie je potrebné, výborný je aj bez nej :)).


Čo treba:

60 g vlašských orechov
3 prezreté banány
115 g masla
230 g polohrubej múky (alebo hladkej celozrnnej)
30 g nesladeného kakaa
150 g prírodného kryštálového cukru
1 čajová lyžička kypriaceho prášku
1/4 čajovej lyžičky jedlej sódy
štipka soli
2 veľké vajíčka
1 čajová lyžička vanilkového extraktu (alebo 1 vanilkový cukor)
100 g horkej čokolády

Postup:

Rúru predhrejeme na 180 °C. Orechy dáme na plech a 5 minút necháme v rúre opiecť.
Formu cca 23x13 cm vymažeme maslom a vysypeme múkou.
Vidličkou roztlačíme banány a rozpustíme maslo.
Vo veľkej mise zmiešame múku, kakao, cukor, kypriaci prášok, jedlú sódu a soľ. V druhej mise premiešame roztlačené banány, rozpustené maslo, vajíčka a vanilku. Obe zmesi zmiešame, pridáme nasekanú čokoládu a orechy a prelejeme do formy. Pečieme asi hodinu (vyskúšame test špajdľou, ak je suchá, tak chlebík je hotový).

Po vychladnutí chlebík nakrájam, zjem a čo nezjem, zamrazím na horšie časy.

Inšpirácia: http://joyofbaking.com/breakfast/ChocolateBananaBread.html

32 komentárov:

  1. Musia tam byť použité len vlašské orechy alebo máte skúsenosť aj s inými? A inak chlebík vyzerá dokonale :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu :) Môžte použiť vaše obľúbené orechy, napríklad pekanové, lieskové... Tiež môžte zameniť horkú čokoládu za mliečnu alebo bielu, je to len na vás.

      Odstrániť
  2. Ja som použil pekanove orechy pol na pol s mandlami a miesto horkej cokolady mliečnu, a musim povedat ze je to pecka :) Klobuk dole Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíííha Ivan, to si si sám napiekol?? Musím donútiť aj Riša, nech mi niečo ukuchtí :) Mňam, s pekanovými a mandľami musel byť ešte lepší. Ďakujem za pochvalu!

      Odstrániť
  3. Zatiaľ ten najlepší banánový chlieb aký som kedy piekla!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vynikajúci, rýchly, ku kávičke ako stvorený.
    Pridala som brusnice a je lahodne sladko-kyselkavý :-)
    Ďakujem za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Upeceny...s marhulovym dzemom je fantasticky.
    Nemala som kakao, tak som dala 60g granka a o 30g cukru menej.
    Piekla som ho hodinu a 5 minut.
    Vdaka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Toto je najlepší recept na svete a neskutočne vám zaň ďakujem ♡♡♡

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Fakt vynikajuci recept a to pisem ako chlap ktory pecie len tento chlebik :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Výborný chlebík. Najprv som sa bála, že aký bude výsledok, keďže ide do neho polohrubá múka. Väčšinou do takýchto chlebíkov som videla, že dávajú hladkú múku. Ale tento recept je bomba, vynikajúci chlebík, mäkučký mňam. Včera večer som robila prvýkrát a dnes zase. Ďakujem za recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Naozaj vyborny, prave som dopiekla. Akurat som dala o polovicu menej cukru a stale je dostatocne sladky :) (150g cukru na 230g muky sa mi zdalo naozaj hodne, ale to je asi subjektivne)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, to je moja slabost, mam rada velmi sladke kolace :) Super, ze ste si prisposobili mnozstvo a tesim sa, ze chlebik chuti :)

      Odstrániť
  10. Pred 10min.som dopiekla a už polka chýba 😁zajtra pečiem znova 😁 výborný!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja peciem malo ale tento recepte je jendodychy a v zavere chlebik vyborny. Dala som spaldovu muku a len 50g cukru, tak je to naozaj ako chlebik. Prijemne chrupkaju oriesky.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Môj najobľúbenejší recept 😍

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tusim aj u nas doma, pecieme ho stale. Tesim sa, ze chlebik chuti :)

      Odstrániť
  13. Je vynikajúci len sa mi zle kraja mrvi sa a pritom nieje suchý neviem kde som urobila chybu hm

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skuste ho vcelku nechat uplne vychladnut, potom prelozit do chladnicky a nechat ho tam niekolko hodin. Mal by sa lepsie krajat takto vychladeny ;)

      Odstrániť