sobota 14. februára 2015

Karamelový cheesecake s čokoládou

Vždy som sa veľmi tešila na Valentína. Doma máme taký zvyk, že obdarujeme maličkosťou každého, koho máme radi, nie len svoju lásku. Preto mám tento sviatok tak rada.
Dnes bol nádherný deň, pred chvíľou sme sa vrátili z výletíku a už sa tešíme na koláč. Ja nie som až tak veľmi nadšencom obyčajných cheesecakeov, skôr mám rada ich zaujímavé varianty. Karamel milujem, ak ste na tom rovnako, upečte si tento úžasný dezert a zajtra si na ňom môžete pochutnávať.


Ak máte radi slaný karamel (podľa mňa nie je nič lepšie), tak pokojne pridajte do karamelovej polevy ešte viac soli. A tiež môžete hotový cheesecake posypať vločkovou (alebo aj morskou) soľou, bude pekne vyzerať a neuveriteľne dobre chutiť.


Pri servírovaní radšej krájajte len malé kúsky, pretože koláč je tak sladký a sýty, že viac nezjete. Ale aj neskutočne dobrý, takže dva malé kúsky možno zvládnete!



Čo treba:

Sušienkový základ:
400 g maslových sušienok
cca 200 g roztopeného masla (ja som dala 150 g, použila som sušienky s vysokým obsahom masla)
1 a 1/2 polievkovej lyžice nesladeného kakaa

Náplň:
800 g smotanového syra (napr. Philadelphia, ja ale používam Cream Cheese Classic zn. Goldessa, ktorý narozdiel od Philadelphie neobsahuje žiadne umelé prísady)
150 g prírodného kryštálového cukru
200 ml šľahačkovej smotany
1/2 plechovky karamelového kondenzovaného mlieka (200 g)
3 veľké vajíčka

Poleva:
150 g horkej čokolády (min. 70 % kakaa)
150 ml šľahačkovej smotany
1/2 plechovky karamelového kondenzovaného mlieka (200 g)
2 veľké štipky soli

Postup:

Rúru predhrejeme na 170 °C. Dno tortovej formy o priemere 23 cm vyložíme papierom na pečenie.
Pripravíme si sušienkový základ. Sušienky rozdrvíme v sekáčiku alebo v sáčiku pomocou valčeka na cesto. Pridáme kakao a roztopené maslo a premiešame. Natlačíme na dno a boky formy (asi 1 cm pod okraj) a dáme piecť na 8 minút.
Na náplň zmiešame syr s cukrom, smotanou, karamelom a postupne primiešame vajíčka. Zmes nešľaháme, iba premiešame, pokým sa všetky ingrediencie nespoja. Syrovú zmes pomaly vylejeme na predpečený sušienkový základ. Do menšieho plechu alebo formy na pečenie nalejeme trochu vody a presunieme na spodok rúry. Tým zabezpečíme, aby koláč nepopukal a zostal krásne vláčny.
Koláč dáme piecť na 1 hodinu a 15 minút. Hotový je vtedy, keď sa stále trochu trasie, ale už povrch jemne zhnedne. Rúru vypneme a koláč v nej necháme ešte hodinku. Potom vyberieme a necháme vychladnúť. Nakoniec presunieme do chladničky (najlepšie cez noc).
Polevu si pripravíme zmiešaním karamelu so soľou a roztopením čokolády so smotanou vo vodnom kúpeli. Slaným karamelom potrieme koláč a nakoniec jemne polejeme mierne vychladnutou čokoládovou polevou. Necháme zatuhnúť v chladničke.

Koláč skladujeme niekoľko dní v chladničke.


Keďže je Valentín, vymyslela som tieto srdiečkové lízatká. Myslím, že koláčik pekne ozdobia.


Karamelové srdiečka:
100 g kryštálového cukru
4 rozpolené špajdle

Cukor necháme rozpustiť v hrnci. Trvá to asi tri minútky. Zatiaľ si pripravíme srdiečkové vykrajovátka. Vnútornú stranu vymažeme olejom a položíme ich na papier na pečenie. Karamel odstavíme z ohňa, pomiešame a lyžičkou nalejeme do pripravených formičiek. Po dvoch minútach opatrne vyberieme z formičiek, koniec špajdlí namočíme do karamelu a prilepíme k srdiečkam.
Z tohto množstva nám vyjde asi 8 lízatiek.

10 komentárov:

  1. Ahooj ��!!musím pochváliť, že máš výborne koláčiky (, lebo mne sa ich veľa nedarilo z internetu až doteraz. Práve sa tento pečie a mandľovú tortu si doma chválili ����.
    Takže ti patrí pochvala ��❤️. A ešte mám plány piecť ďalej z receptíkov��.
    S cukrovým pozdravom Fia ����‍��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Fia, dakujem za mile slova, velmi sa tesim, ze sa ti podla mojich receptov dari piect :) Daj vediet, ako vysli tvoje dalsie plany s pecenim ;)

      Odstrániť
  2. 170 stupňov hodinu a 15 minút? Po 50 minútach už to skoro zhorelo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mozno ste pouzili vacsiu formu, tym padom sa musi kolac piect kratsie.

      Odstrániť
    2. Malá kuchárka12. júla 2020 o 12:19

      Ja som dávala zvyčajne na 150°C a piekla cca hodinku a potom som odstavila rúru a nechala ešte cca 30-40 min v rure (otvorenej). Potom dala čokoládu, a do chladničky na 4 hodinky a už to zjedli. Ja mam formu s priemerom 24 a 25cm myslím a preto som hľadala kompromis. Každopadne ďakujem za recept je perfektný ��

      Odstrániť
    3. Tesim sa, ze sa vam recept osvedcil. Super, ze ste si dobu pecenia prisposobili, kazda rura pecie inak ;)

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Moze, ale znizte cukor, lebo mascarpone je jemnejsie, sladsie ako cream cheese a pridajte velku stipku soli.

      Odstrániť
  4. Zdravím Karin, koláč mám už v trúbe. Priateľ má zajtra narodeniny :)
    Len ma zaujímamožno hlúpa otázka. Polevu nalejem po vychladnutí a potom spolu na noc do chladničky? Alebo polevu pridám ráno. Vďaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj, polevu bude lepsie dat az rano, ked bude kolac chladny :) Vsetko najlepsie priatelovi, dufam, ze mu bude chutit ;)

    OdpovedaťOdstrániť