streda 6. novembra 2013

Čokoládový fondant a.k.a. lava cake

O upečení tohto nehorázne dobrého koláčika som začala rozmýšľať, keď sa moja sestra, ktorá študuje v Amerike, rozplývala, aký je chutný a majú ho na každom rohu. Cez leto sa vrátila na Slovensko a ja som dostala úlohu upiecť dezert, z ktorého po prekrojení vyteká horúca čokoláda. Odvtedy som ho robila nespočetne veľakrát, je mojou srdcovou záležitosťou.
Najlepší je horúci s kopčekom vanilkovej zmrzliny – ten kontrast je D O K O N A L Ý! Tiež je výborný so šľahačkou, s malinami alebo ako v mojom prípade - s mascarpone vymiešaným s trochou vanilkového cukru.



Čo treba:

250 g masla
200 g horkej čokolády
5 vajíčok
180 g (prírodného) kryštálového cukru
80 g hladkej múky
25 g nesladeného kakaa
1 čajová lyžička vanilkového extraktu (nemusí byť)

Postup:

Rúru predhrejeme na 200 °C. Vymastíme a kakaom vysypeme soufflé misky alebo plech na muffiny. Maslo s čokoládou roztopíme vo vodnom kúpeli a dáme nabok trošku vychladnúť. Vajíčka s cukrom 1 minútku vymiešame, pridáme roztopenú čokoládu s maslom, múku, kakao a vanilku. Naplníme do formičiek do vyše polovice. Ak použijeme soufflé misky, tak pečieme 15 minút, ak plech na muffiny, tak 7 minút. Koláčiky sú hotové, keď je na vrchu ich stred ešte jemne lesklý, akoby neupečený. Soufflé misky preklopíme na tanier a jemne koláčiky vyberieme. Na vybranie koláčikov z muffinovej formy používam jednoduchý trik: formu prikryjem plechom, otočím nimi a vyklopím na plech. Z neho to už ide oveľa ľahšie.

Táto dávka vyjde na asi 16 kusov v muffinovej forme a na asi 8 kusov v soufflé miskách. Ak to náhodou s pečením preženiete, vôbec to nevadí, pretože aj ako muffiny sú výborné.

6 komentárov:

  1. Moj najoblubenejsi kolac! :) Recept je hrozne jednoduchy a vysledok je uzasny. Odporucam vsetkym milovnikom cokolady.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, je to málo roboty za veľa muziky! A urob si už ten banánový chlebíček!

      Odstrániť
  2. U mna rovnako jeden z najoblubenejsich kolacov a urcite vyhrava v kombinacii so zmrzkou, proste najlepsi! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Škoda tej včerajšej zmrzky, bol to polovičný zážitok. Nabudúce ti urobím aj s ňou :)

      Odstrániť
  3. Ahoj Kaji!
    Niki mi ukazala tvoj blog a stale ho sledujem! PO KAZDOM mi tecu sliny! Urcite si kazdy jeden upeciem! cely blog je MNAM!!!
    len tak dalej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ani nevieš, ako ma tvoj komentár potešil, ďakujeeeem moc! Presne pre toto som sa pustila do blogovania, aby ostatným tiekli sliny a ja sa tešila pochvale :)

      Odstrániť