piatok 21. augusta 2015

Americký ovocný koláč a.k.a. dessert pizza!

V prvom rade by som chcela objasniť, ako veľmi nemám rada názvy jedál ako jahodová polievka, špenátová palacinka alebo sladká pizza. Keď som o sladkej pizzi počula, iba som nechápavo krútila hlavou... Po výlete do domoviny tohto receptu sa však môj názor úplne zmenil. Sladkú pizzu som ochutnala a tak ma prekvapila, že som sa nevedela dočkať, kedy ju dám na blog. Písala som o nej tu.


Základom sladkej pizze je sušienkové cesto, niečo ako obrovitánsky cookie. Potretý je výborným krémom zo smotanového syra, ozdobený ovocím (použila som ovocie zo záhrady ako hrozno, černice, nektárinky, figy a pre farbu kúpené kiwi), orechmi a tortovým želé. Podľa mňa sa tento koláč skvele hodí na záhradnú párty a pochutia si na nej aj tí, ktorým ovocné koláče až tak nechutia.



Čo treba:

170 g polohrubej múky
3/4 čajovej lyžičky kypriaceho prášku
veľká štipka soli
225 g masla izbovej teploty
170 g prírodného kryštálového cukru
1 vanilkový cukor
1 vajíčko

400 g smotanového syra izbovej teploty (napr. Philadelphia, ja ale používam Cream Cheese Classic zn. Goldessa, ktorý narozdiel od Philadelphie neobsahuje žiadne umelé prísady)
100 g prírodného kryštálového cukru
1 čajová lyžička citrónovej kôry (nemusí byť)

ovocie
orechy (napr. pistácie alebo vlašské orechy)
1 sáčok číreho tortového želé

Postup:

Na papier na pečenie obkreslíme 30 cm kruh a položíme ho na veľký plech (cesto v rúre sa rozpľasne na asi 33 cm priemer). Rúru predhrejeme na 180 °C.
V jednej mise zmiešame múku, kypriaci prášok a soľ. V druhej mise zmiešame maslo, cukor, vanilkový cukor a nakoniec vajíčko. Primiešame suchú zmes. Do predkresleného kruhu rozotrieme cesto a dáme piecť na cca 20 minút (pokým povrch nezozlatne).
Na krém si vymiešame smotanový syr s cukrom a citrónovou kôrou a nanesieme na úplne vychladnutý základ.
Pripravíme si želé podľa návodu na zadnej strane sáčku (ja som pridala aj 1 čajovú lyžičku cukru). Kým bude chladnúť a tuhnúť, tak koláč ozdobíme ovocím a orechmi a nakoniec lyžicou polejeme želé (že je želé akurát husté, zistíme tak, že trošku nalejeme na kúsok ovocia. Ak nestečie, tak môžeme pokračovať ďalej. Pozor, aby nestuhlo príliš, potom sa už nebude dať liať na koláč).

Koláč skladujeme v chlade a zjeme do troch dní.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára