nedeľa 31. júla 2016

Zmrzlina, slaný karamel, sušienky

Najlepšou zmrzlinou na svete je u nás v rodine jednoznačne Häagen-Dazs. Aj keď sa dá kúpiť kvalitná zmrzlina v obchode, stále som mala chuť vyrobiť si svoju vlastnú, domácu. Prečítala som si niekoľko receptov, kde sa musela zmrzlina niekoľkokrát počas mrazenia premiešať, aby sa nevytvorili kryštáliky ľadu. No ja sa nebudem celý deň zaoberať miešaním zmrzliny... ;)
Po pár pokusoch som sa dopracovala k receptu, ktorý je veľmi jednoduchý, rýchly a výsledok? Najlepšia zmrzlina, akú ste kedy jedli. Má krémovú konzistenciu a úžasnú chuť! Určite je potrebné ju hneď vyskúšať :)


Mištičku slaného karamelu som som už dávnejšie podarovala jednému z vás. Sľúbila som, že spíšem aj recept. Ak nemáte chuť na zmrzlinu, pripravte si aspoň túto dobrotku. Príprava je tiež veľmi jednoduchá a ťahavý karamel s troškou morskej soli jeho chuť zvýrazní a potlačí sladkosť. Slaný karamel je výborný ako poleva na cheesecakey, lava cake, bábovky, ako základ do krémov, do trifle...



Slaný karamel

Čo treba na 1 dávku:

200 g prírodného kryštálového cukru
80 g masla
125 ml smotany na šľahanie (+ 50 ml v prípade potreby)
1 zarovnaná čajová lyžička morskej soli

Postup:

Cukor nasypeme do hrnca so širším dnom. Na miernom plameni necháme pomaly rozpúšťať, trvá to pár minutiek. Keď sa z hrnca začne dymiť, ihneď odstavíme a pridáme maslo. Miešame, pokým sa nerozpustí. Vrátime na vypnutý sporák a prilejeme šľahačku. Miešame, pokým sa karamel nespojí. Ak sa vytvorili veľké hrudky, tak prilejeme 50 ml šľahačky a ešte chvíľku miešame na miernom plameni metličkou, pokým sa nerozpustia. Nakoniec pridáme soľ.
Ak chceme karamel použiť ako polevu, tak ešte horúci karamel prelejeme cez kovové sitko, aby sme odstránili hrudky. V prípade použitia karamelu do zmrzliny to nie je vôbec nutné, aj keď sa nám vytvorilo viac hrudiek.
Karamel nalejeme do sklenenej uzatvárateľnej nádoby a  po miernom vychladnutí dáme vychladnúť do chladničky.

Z tohto množstva nám vyjde asi 300 g karamelu. V chladničke vydrží aj dva týždne. Pred použitím ako polevu ho necháme pár sekúnd zohriať v mikrovlnke, aby bol tekutejší.



Zmrzlina zo slaného karamelu a sušienok

Čo treba:

1 dávka slaného karamelu (alebo 3/4 konzervy karamelového salka a 1 zarovnanú čajovú lyžičku morskej soli)
500 ml smotany na šľahanie
5 sušienok (ja som použila americké sušienky s kúskami čokolády)

Postup:

Do väčšej misy dáme z chladničky vychladnutý karamel a metličkou premiešame. Pomaličky prilievame šľahačku a stále metličkou miešame. Keď sa karamel so šľahačkou spojil, tak elektrickým mixérom pomaly šľaháme do mierneho zhustnutia. Dávame pozor, aby sme ju neprešľahali. Nakoniec pridáme polámané sušienky a jemne premiešame. Dáme do mrazuvzdornej nádoby a vložíme najlepšie na noc do mrazničky.

Z tohto množstva nám vyjde cez liter zmrzliny. V mrazničke vydrží, pokým ju nezjeme. :)

4 komentáre: